5 gouden tips om beter te slapen

Een goede nachtrust. Ook wel bekent als een van onze belangrijkste basis behoeftes. Slaap heb je namelijk nodig om de rest van de dag goed te kunnen functioneren. Dat weet iedereen toch? Maar waarom geeft dan toch 63% van de mensen aan beter te willen slapen? Dat ze niet tevreden zijn over hun nachtrust.

Wij leven in een maatschappij waar veel druk wordt gezet op een individu. We moeten werken, presteren, nog meer werken, want anders kunnen we de huur, hypotheek en zorgverzekering niet betalen. Daarnaast hebben we ook nog een gezin en huishouden dat verzorgd moet worden en misschien ook wel kinderen die naar school moeten worden gebracht en vervolgens thuis komen met een hele berg huiswerk. Allemaal factoren die er toe leiden dat wij maar door en door en door gaan. Het stressgehalte blijft hoog en de uurtjes die overblijven voor een goede nachtrust worden steeds lager.

Gevolgen onvoldoende slaap

Wetenschappelijk is bewezen dat een slechte nachtrust de kans vergroot op chronische vermoeidheid, burn-out, obesitas, dementie, diabetes, kanker, depressie en zelfs een beroerte! Daarnaast is ook gebleken dat onvoldoende slaap kan resulteren in gedragsproblematiek en slecht cognitief functioneren. Nadelig dus voor die prestatiedrang op het werk en op school.

Beter slapen

Om beter te slapen is het van belang dat het lichaam rust en een gevoel van veiligheid ervaart, voordat het in een diepe rustige slaap kan vallen. Het lichaam en de hersenen herstellen zich namelijk alleen op het moment dat ze in een diepe slaap verkeren, ook wel de diepe slaapfase en de REM-fase genoemd.  Maar hoe krijgen wij ons lichaam voor het slapen gaan in zo’n rustige toestand zodat we beter kunnen slapen in deze drukke maatschappij? Daar is toch helemaal geen tijd voor?

5 tips voor een betere nachtrust

  1. Om mee te beginnen: zorg voor een vast slaapritme. Zoek voor jezelf uit hoeveel uur slaap jij nodig hebt om de dag erna goed te kunnen functioneren. Het gemiddelde ligt op zo’n 7,5 uur slaap. Zorg dat je op een vast tijdstip naar bed gaat, maar ook op een vast tijdstip op staat.
  2. Bouw voor jezelf een rustig avondritueel op. Maak zeker dat je lichaam en geest voldoende rust ervaren voordat je je ogen sluit. Begin hier ruim een uur voor het slapen mee. Neem bijvoorbeeld lekker een warme douche, lees een boek, demp de lichten en gun je lichaam diepe druk met bijvoorbeeld een verzwaringsdeken of verzwaringskussen.
  3. Geen beeldscherm voor het slapen gaan. Wist je dat ruim 80% van de mensen beeldschermen mee naar bed neemt?  Dit is niet slim. Deze beeldschermen verhogen namelijk je hersenactiviteit, terwijl je juist je hersenactiviteit wilt verlagen om beter te kunnen slapen. Zorg dat je een uur voor het slapen gaan geen beeldschermen gebruikt en verwijder deze het beste ook uit de slaapkamer, zodat je niet in de verleiding komt.
  4. Let op je voeding. 66% drinkt cafeïne houdende dranken voor het slapen gaan en 68% geeft aan alcohol te nuttigen tijdens de avonduren. Als jij in een diepe slaap wilt belanden, dan zou ik de cafeïne en alcohol maar beter aan de kant schuiven. Beide hebben ze nadelige gevolgen voor de slaap. Door de cafeïne kom je moeilijk in slaap en door de alcohol blijf je hangen in een lichte slaap, waardoor je lichaam niet tot rust komt. Daarnaast is het ook belangrijk dat je geen zware maaltijden eet voor het slapen gaan.
  5. Zorg voor voldoende activiteit gedurende de dag. Gun je lichaam en geest momenten in de frisse lucht en zorg dat je voldoende fysiek beweegt. Hierdoor heeft het lichaam aan het eind van de dag een voldaan gevoel waardoor je makkelijker in slaap valt. En wie weet geniet jij er ook wel heel erg van!

De effecten van een verzwaringsdeken op de slaap

Heb je nou echt geen tijd voor een rustig avondritueel of ben je juist zo energiek dat je echt iets meer nodig hebt dan alleen wat bewegen door de dag heen? Dan heeft SensoLife misschien wel de perfecte oplossing voor jou! Heb je al eens gehoord van een verzwaringsdeken of een verzwaringskussen? Dit zijn producten met extra gewicht. Door het gewicht wordt er druk uitgeoefend op de dieper gelegen sensoren in je lichaam, zoals je spieren, pezen en gewrichten. Wanneer hier druk op wordt uitgeoefend wordt er een seintje gegeven aan je hersenen dat de omgeving veilig is en je lichaam in rust kan verkeren. Dit heeft een positief effect op het in- en doorslapen.

Producten SensoLife om beter te slapen

SensoLife biedt verzwaringsdekens, verzwaringsvesten, verzwaringskussens en verzwaarde slaapzakken aan op maat. Samen wordt gekeken naar het ideale gewicht van de verzwaring, dat passend is bij de gebruiker. Ook is er keuze uit verschillende kleuren en maten. Zo kan jij zelf een verzwaringsdeken samenstellen die perfect past in jouw of bijvoorbeeld jouw kind zijn slaapkamer, wat het slapen net weer wat aangenamer maakt.

Ben jij klaar om beter te slapen?

Gastenboek

  • 16-03-2020 - Wij hebben voor onze zoon die autisme en ADHD heeft...  lees meer
  • 14-03-2020 - Binnen 10 dagen hadden wij ons dekbed binnen
    Alles was goed...  lees meer
  • 21-02-2020 - Verzwaringsdeken Fun gekocht voor 7-jarig zoontje. Heel mooi product en...  lees meer
Plaats een bericht
© 2018 - 2020 SensoLife | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie Accepteren
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.